Mijn eerste dag - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Gert Jan Geling - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Gert Jan Geling - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag

Door: gertje1987

Blijf op de hoogte en volg Gert Jan

05 Augustus 2011 | Egypte, Caïro

Eindelijk een internetcafe gevonden! Na een lange zoektocht waarbij ik eindeloos over de straten rondom Tahrir Square (waar een vrij gespannen sfeertje heerst, volgens mij kunnen ze elk moment weer gaan knokken) ben gestruind heb ik een internetcafe gevonden. Gezien het feit dat het internet in mijn hotel plat ligt ben ik dus op dit cafe aangewezen.

Terug naar het begin. Gisteren ben ik aangekomen in Cairo (met een typische Arabierenvlucht: 2,5 uur te laat). Mijn taxichauffeur stond daar op mij te wachten. Mijn eerste indruk van Cairo was, terwijl ik in de taxi zat, dat het er toch minder druk en gek uitzag dan verwacht. Maar toen ik even later een man op een fiets op de snelweg zag rijden dacht ik: ik ben weer in het Midden-Oosten, en t is hier geweldig!

Het hotel is prima. Hoewel de douche een pisstraaltje geeft, ik de matras ervan verdenk een plank vermomd als matras te zijn, en de airco zo veel kou geeft dat ik onder 3 dekens heb moeten slapen is t allemaal prima. Ik zit midden in t centrum, Tahrir Square is om de hoek, en een paar straten verderop zit een internetcafe waar ik nu tussen allemaal bebaarde mannen dit verslag zit te typen.
Vanochtend ben ik als eerste door downtown gewandeld op zoek naar het ticket office voor de nachttrein naar Luxor. Na een uur zoeken kwam ik erachter dat t geloten was (vrijdag) en dat ik morgen terug moet komen. Daarna ben ik naar het Nijleiland Zamalek gegaan waar ik op de 187 meter hoge Cairo Tower een prachtig uitzicht heb gehad over Cairo, waarbij zelfs de piramiden (die dingen zijn echt enorm) goed te zien waren. Tussendoor allemaal interessante ontmoetingen gehad met mensen hier waarbij de ontmoeting met 4 giechelende meisjes die me allemaal een hand wilden geven en zeiden dat ze mn oorbellen zo leuk vonden de leukste was.
Na Zamalek ben ik met de metro (ook een hele belevenis) naar Koptische Cairo gegaan waar ik diverse kerken en de Koptische wijk heb bezocht. Daarna terug naar het hotel om het breken van het vasten mee te maken, waarbij ik een uitnodiging voor diverse iftarmaaltijden steeds maar beleefd heb afgeslagen. Daarna heb ik geprobeerd in het hotel op internet te komen maar naar diverse pogingen heb ik dat opgegeven en ben ik maar naar dit internetcafe gegaan
Al met al dus een hele mooie dag. Veel indrukken opgedaan, niet opgelicht (op het boodschappen doen na dan), maar twee x bijna aangereden, nog geen demonstraties meegemaakt (helaas) en al veel hele leuke Egyptenaren gesproken. Morgen wordt het hopelijk een nog mooiere dag want dan ga ik islamitische Cairo bezoeken: Khan al Khalili, de al Azhar, de dodenstad en de citadel. Genoeg om naar uit te kijken dus.

  • 06 Augustus 2011 - 10:09

    Parents:

    Dat er nog vele mooie dagen mogen volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Egypte

Gertje is in Egypte!

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2011

Van alles te zien

06 Augustus 2011

Cairo tweede dag

05 Augustus 2011

Mijn eerste dag
Gert Jan

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 20692

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 09 September 2011

Egypte

29 Maart 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: