Cairo tweede dag - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Gert Jan Geling - WaarBenJij.nu Cairo tweede dag - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Gert Jan Geling - WaarBenJij.nu

Cairo tweede dag

Door: gertje1987

Blijf op de hoogte en volg Gert Jan

06 Augustus 2011 | Egypte, Caïro

Mijn tweede dag: minder warm dan de eerste, een pijnlijke voet van t lopen en weer heel veel gezien.

In de ochtend ben ik eerst naar de 'islamitische wijk', khan al khalili, gegaan waar ik de moskeeen en de suq heb bezocht. Een van die moskeeen was de beroemde al Azhar moskee, die eigenlijk helemaal niet zo bijzonder is (ik dacht eerst dat ik in een andere moskee stond totdat iemand me vertelde dat t de al Azhar was, qua interieur en bouw is ie niet zo heel bijzonder dus). Na de al Azhar heb ik nog een paar andere moskeeen bezocht, ben ik al verkopers afwimpelend over de suq gestruind en heb ik de oude stadsmuren van middeleeuws cairo bewonderd

Na opgelicht te zijn door de taxi die me naar het al Azhar park bracht, waar ik heb gegeten, ging ik door naar de dodenstad, de grote begraafplaats van cairo. Deze necropolis doet denken aan de oude etruskische en byzantijnse dodensteden. Het staat er vol met huisjes waarin overledenen zijn begraven. Het lijkt net een echt wijk, inclusief bewoners omdat veel armen er een hutje hebben gebouwd.
Daarna ben ik naar de citadel gegaan (in een overvolle bus waarbij de deur van de bus gewoon open was en als de bus remde hing ik er dus bijna uit) De moskeeen op de citadel waren erg mooi, en het uitzicht over de 1001 moskeeen over cairo prachtig. Vanwege een pijnlijke voet ben ik met de taxi naar huis gegaan waar ik na gegeten te hebben mijn vaste internetcafe weer heb opgezocht (aan de andere kant van tahrir squre waar gister blijkbaar de politie met schoten in de lucht demonstranten heft verjaagd zonder dat ik t heb gemerkt). Al met al weer een prima dag dus.
Morgen de piramiden en in de avond de nachttrein naar Luxor. Ik verheug me er nu al op!

Groetjes vanuit Cairo!.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Egypte

Gertje is in Egypte!

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2011

Van alles te zien

06 Augustus 2011

Cairo tweede dag

05 Augustus 2011

Mijn eerste dag
Gert Jan

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 20691

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 09 September 2011

Egypte

29 Maart 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: