Van alles te zien - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Gert Jan Geling - WaarBenJij.nu Van alles te zien - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Gert Jan Geling - WaarBenJij.nu

Van alles te zien

Door: gertje1987

Blijf op de hoogte en volg Gert Jan

08 Augustus 2011 | Egypte, Luxor

Hier het verslag van mijn 3e en 4e dag in Egypte. Gisteren heb ik de piramides gezien, dit was bijzonder indrukwekkend. Na een flinke extra betaling mocht ik ook in twee piramides waar ik stiekem mijn telefoon had binnengesmokkeld (mijn camera moest ik buiten achterlaten) om foto's te maken. Na geluncht te hebben bovenop de piramide van cheops ben ik naar de andere twee gegaan. Aan het einde ben ik nog een stukje de woestijn ingelopen om een mooie overzichtsfoto te maken. Toen ik deze gemaakt had ontdekte ik dat er op de hele site niemand meer was. Ik was de laatst overgebleven toerist. Na een wandeling van een uur terug naar de ingang ontdekte ik dat alleen nog twee politieagenten op de site aanwezig waren. Erg zijzonder dus. Al met al zijn de piramides erg de moeite waarde, alhoewel de vele mensen die op agressieve wijze je wat willen verkopen of je op hun kameel mee willen nemen wel erg irritant zijn.

Daarna heb ik het breken van het vasten gevierd in de pizza hut (erg bijzonder om een man in jurk met baard en een vrouw in een niqab in de pizza hut te zien zitten)waarna ik de slaaptrein (zeg maar gerust hobbeltrein waarin je weinig slaapt) naar Luxor heb genomen. Vanmorgen vroeg ben ik daar aangekomen. Na een korte douche (alleen koud water) stond ik 's morgens vroeg bij de zeer indrukwekkende tempel van luxor, opnieuw als enige. Daarna door naar de tempels van Karnak waar het helaas stikte van de Russische toeristen. Desalniettemin waren ook deze tempels erg indrukwekkend. Nadat ik wat afgedwaald was van de meute kwam ik een local tegen die mij tegen kleine betaling meenam naar een afgesloten gedeete waar prachtige wandschilderingen werden gerestaureerd, dit was wel echt t hoogtepunt. Helaas besloot de batterij van mijn camera op dit hoogetepunt het te begeven zodat ik maar 1 foto heb kunnen maken. Hierna werd het zo warm (het was toen 12u en 41 graden) dat ik maar weer naar het hotel ben gegaan om te slapen. Inmiddels zit ik dus in een internetcafe. Het is bijna tijd voor de iftar dus ik denk dat ik maar snel een restaurant opzoek om te gaan eten. Morgen naar de andere kant van de nijl, om o.a. de valleien der koningen en koninginnen, het ramesseum, de tempel van hapseptut en nog veel, veel meer te bezoeken. Hopelijk heb ik dan nog tijd voor het schrijven van een reisverslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Luxor

Egypte

Gertje is in Egypte!

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2011

Van alles te zien

06 Augustus 2011

Cairo tweede dag

05 Augustus 2011

Mijn eerste dag
Gert Jan

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 1645
Totaal aantal bezoekers 20686

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 09 September 2011

Egypte

29 Maart 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: