Aankomst - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Gert Jan Geling - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Gert Jan Geling - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: gertje1987

Blijf op de hoogte en volg Gert Jan

30 Maart 2010 | Libanon, Beiroet

Beste volgers van mijn waarbenjij.nu
Ik ben in Libanon! Veilig en al, mijn bagage is niet kwijtgeraakt en alleen mijn oorbellen kan ik niet meer terugvinden.. Gelukkig zit de NL ambassade naast de Bvlgari shop dus daar ga ik wel even nieuwe halen ;).
Mijn eerste indruk van Beiroet was: mediterraan. Het verkeer is een heksenketel, iedereen leeft op straat en de mensen zijn ontzettend vriendelijk, hoewel je soms naar je kijken alsof je een toeristische attractie bent.
Ik ben dus gisteren aangekomen in Beiroet. Mijn huis(baas)genoot, Sami, pikte me op en bracht me veilig door t verkeer naar ons appartement. Dit ligt in Geitawi, de Armeense wijk van Beiroet (wat je goed kunt zien aan de juweliers die hier overal zitten) waar het merendeel van de inwoners dus christelijk is (wat je weer kunt zien aan alle Mariabeelden. Er staat een katholieke kerk om de hoek dus ik ben wel op mijn plaats!
Vandaag heb ik boodschappen gedaan (zie de eerste foto),de omgeving verkend en de ambassade opgezocht zodat ik op mijn eerste werkdag (donderdag) in ieder geval niet een uur te laat kom omdat ik verdwaald ben. Op het moment dat ik dit verslag zit te typen valt de stroom uit (wat hier als vrij normaal wordt beschouwd) en ben ik vrij jaloers op de overburen die blijkbaar een generator of een speciale overeenkomst hebben met het elektriciteitsbedrijf aangezien zij wel stroom hebben en ik niet. Aan de andere kant: het heeft ook wel wat zo’n geheel donkere stad!
Morgen ben ik van plan om naar het westelijke (islamitische) gedeelte van Beiroet te gaan om daar ff flink de toerist uit de hangen. Met een heuptasje gevuld met digitale camera ga ik daar wat mooie plaatjes schieten die ik vervolgens ga proberen te posten op de waarbenjij.nu (waarvan ik niet de garantie geef dat t lukt want dat uploaden gaat hier supersloom).
In ieder geval, jullie horen nog wel van mij. En hopelijk heb ik nog tijd voor dit soort onzin als ik straks op de ambassade aan t werk ben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Libanon, Beiroet

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2010

Jordanie (2)

27 Juni 2010

Jordanie (1)

07 Juni 2010

Een weekendje Syrië

02 Juni 2010

Vaste lezers

16 Mei 2010

Bezoekl
Gert Jan

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 20688

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 09 September 2011

Egypte

29 Maart 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: