Hard werken - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Gert Jan Geling - WaarBenJij.nu Hard werken - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Gert Jan Geling - WaarBenJij.nu

Hard werken

Door: gertje1987

Blijf op de hoogte en volg Gert Jan

08 Mei 2010 | Libanon, Beiroet

Druk druk druk, zo kan ik de afgelopen twee weken het beste omschrijven. Ik heb veel te doen op mijn werk, woon onder meer vergaderingen bij, help mensen met het verkrijgen van een studiebeurs voor Nederland, doe onderzoek, organiseer een bezoek van Nederlandse diplomaten aan Libanon en hou me bezig met de multimedia activiteiten van de ambassade. Daarnaast struin ik in mijn vrije tijd ook nog eens diplomatieke recepties af, en gister ben ik zelfs bij een Brits sportcafé langsgeweest om te informeren naar de mogelijkheden voor het orgeniseren van bijeenkomsten van de NL gemeenschap hier voor het kijken van de NL WK wedstrijden op TV.

Buiten mijn werk ben ik ook nog hard aan hetstuderen, het uitgaansleven van Beiroet aan het verkennen en zo af en toe ga ik ook nog eens het land in. Afgelopen week heb ik bijvoorbeeld de rotsinscripties van Nahr el Kal bewonderd en ben ik weer eens ouderwets verbrand zodat ik nu lekker aan het vervellen ben. Verder leer ik hier inmiddels steeds meer mensen kennen, zowel Libanezen als buitenlanders zodat ik inmiddels al een leuke kennissenkring ontwikkeld heb.

Oftewel ik heb het hier prima naar mn zin, alles gaat goed (zeker aangezien mijn kort geleden gecrashte laptop inmiddels weer gerepareerd is) en ik zit inmiddels alweer bijna op de helft van mijn verblijve, wat gaat dat toch vreselijk snel! Te snel..