Byblos - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Gert Jan Geling - WaarBenJij.nu Byblos - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Gert Jan Geling - WaarBenJij.nu

Byblos

Door: gertje1987

Blijf op de hoogte en volg Gert Jan

05 April 2010 | Libanon, Beiroet

Het afgelopen weekdend was vrij rustig. Zaterdag ben ik naar Bourj Hamoud geweest, de Armeense wijk ten oosten van Beiroet. 'Bourj Hamoud is crazy', zei mijn huisgenoot Sami. Nou daar had ie gelijk in. In Bourja Hamoud kun je echt álles krijgen en ik zal daar zeker ook wat souvenirs gaan halen!

Gisteren ben ik in de ochtend naar de paasviering in de Anglicaanse All Saints Church geweest. De viering was erg mooi en er waren zelfs nog wat meer Nederlanders bij aanwezig. In de middag ben ik met o.a. Nynke een walking tour wezen doen.Onder begeleiding van een professionele gids kregen we allerlei verhalen over t centrum van Beiroet te horen die we nog niet kenden, en plaatsen te zien die we nog niet gezien hadden.

Vanochtend was er paasontbijt bij Marc thuis. Maar dankzij een aantal laatkomers veranderde dit in een paasbrunch..

In de middag ben ik naar Byblos gegaan. Volgens Sami was dit de oudste stad ter wereld (en ik dacht toch echt dat dat Jericho was, domme ik!) en hij staat bekend om de archeologische site, waar prehistorische, phoenisisiche, griekse, romeinse, arabische, kruisvaarders en ottomaanse ruïnes samenkomen. De site was erg leuk, de beklimming van het kruisvaarderskasteel leuker en het wandelen door de souk en het middeleeuwse centrum het allerleukst.
Al met al zeker de moeite waard voor een dagtripje.

Na een lange rit terug (waarbij de buschauffeur t presteerde om gewoon ff te stoppen om een zakje chips te kopen) ben ik weer terug om zometeen te genieten van Sami's kookkusnten, hij geeft namelijk een diner party!

  • 12 April 2010 - 17:18

    Dotte:

    Ik zie al voor me hoe jij als albino Indiana Jones door de ruïnes zwalkt...

  • 15 April 2010 - 14:12

    Eef:

    Wanneer een nieuw verslag:)?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Libanon, Beiroet

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2010

Jordanie (2)

27 Juni 2010

Jordanie (1)

07 Juni 2010

Een weekendje Syrië

02 Juni 2010

Vaste lezers

16 Mei 2010

Bezoekl
Gert Jan

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 20687

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 09 September 2011

Egypte

29 Maart 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: