De afgelopen weken - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Gert Jan Geling - WaarBenJij.nu De afgelopen weken - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Gert Jan Geling - WaarBenJij.nu

De afgelopen weken

Door: gertje1987

Blijf op de hoogte en volg Gert Jan

18 April 2010 | Libanon, Beiroet

Als trouwe lezers van mijn waarbenjij hebben jullie vast allemaal wel gemerkt dat het de afgelopen tijd wat stil is geweest op deze site. Dat is niet omdat ik niks heb gedaan of geen zin had, maar eerder omdat het niet interessant genoeg was om met jullie te delen (bovendien mag ik over mn werk niks zeggen omdat ik een geheimhoudingsverklaring heb ondertekend waarin ik heb verklaard niks over mijn werk te zullen publiceren ;)).
Echter, dit weekend heb ik weer dingen meegemaakt! Te beginnen met vrijdagavond. Ik ben toen, samen met Daniella, weer s wezen clubben. Eerst naar een bar in Gemayse, daarna naar Downtown Beirut: Buddha bar, Taboo, I-bar. De Taboo was helemaal mijn ding aangezien ze er non-stop hiphop draaiden, en in de I-bar was het ook niet slecht vertoeven aangezien ze daar vooral dance draaiden. Alhoewel de DJ elke keer als hij een goed nummer opzette het toch weer wist te verpesten door een slechte beat erdoorheen te gooien.
Zaterdag heb ik niet veel bijzonders gedaan behalve wachten op een internettentamen dat niet kwam. En nu hopen dat de docent morgen wel reageert op e-mails!
Tot slot vandaag, zondag. Ik ben in de ochtend naar Harissa geweest, een bedevaartsoord in de bergen met een ernom Mariabeeld. Met de kabelbaan ging ik vanaf de kust ernaartoe, waarna ik het heb Mariabeeld beklommen, en de basiliek en kathedraal bezocht heb. Was allemaal prima maar bij lange na niet zo spectaculair als de grot die ik daarna heb bezocht. Dit was de ( volgends de Libanezen) wereldberoemde Jeita grotto, een prachtig grottencomplex met een bovengrot, waar je daarheen kunt wandelen, en een benedengrot, waar je met een boot doorheen gaat. Het totale bezoek aan de grotten kostte ruim twee uur, maar het was de tijd (en het geld) zeker waard.
Daarna had ik eigenlijk met Daniella afgesproken om naar de viering van het Hindoe-nieuwjaar te gaan op de Sri-Lankaanse ambassade. Aangezien ik door vertraging hiervoor te laat was kan ik jullie daarover helaas niets vertellen.
Alles bijeen een prima weekend dus. Dit vormt een goede voorbereiding op de komende weeek waarin ik van plan ben om dieper in Beirut (en dan met name de buitenwijken) te duiken. Daarnaast wil ik volgend weekend de bergen in dus als het goed is komen er nog een paar (hopelijk leuke) verslagen aan, dus blijf mij zeker volgen!!

  • 22 April 2010 - 14:32

    Catharina:

    Hoi Gert,

    Bedankt voor je verslag. Ik wil binnenkort ook naar Libanon dus ik lees je verhalen met veel interesse. Kun je ook iets vertellen over hoe veilig het is voor buitenlanders om in Libanon rond te lopen?

    groetjes, veel succes met je tentamen. Catharina

  • 23 April 2010 - 14:23

    Gert Jan Geling:

    Hallo Catharina,

    Zou je mij jouw e-mailadres kunnen geven? Dan kunnen wij hierover corresponderen.

    Groetjes Gert Jan

  • 25 April 2010 - 06:40

    Catharina:

    Hoi Gert Jan,

    Mijn mailadres is
    voortbewegen@hotmail.com.
    Fijn dat je erover wilt corresponderen. Ik lees van je. Veel succes daar!

    groetjes, Catharina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Libanon, Beiroet

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2010

Jordanie (2)

27 Juni 2010

Jordanie (1)

07 Juni 2010

Een weekendje Syrië

02 Juni 2010

Vaste lezers

16 Mei 2010

Bezoekl
Gert Jan

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 20695

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 09 September 2011

Egypte

29 Maart 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: